فرمول بندی مسئله شناسایی اخلال در شبکه های ادهاک موبایل مبتنی بر نظریه بازی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مازندران - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده زهرا نظری
  • استاد راهنما رضا ندیمی
  • سال انتشار 1393
چکیده

گره ها در یک شبکه ادهاک موبایل نیاز دارند که حملات مختلف و فعالیت های مخرب را خنثی کنند. این امر به ویژه، برای محیط های ادهاکی که در آن، فقدان احراز هویت متمرکز یا شخص ثالث و نیز فقدان معماری های امنیتی وجود دارد، برقرار است. دراین پژوهش، یک مدل مبتنی بر نظریه بازی، برای تجزیه و تحلیل شناسایی اخلال در شبکه های ادهاک موبایل ارائه می شود. به عبارت دیگر، با بکارگیری نظریه بازی ها، تعاملات میان یک مهاجم (اخلال گر) و یک گره فردی در یک شبکه ادهاک، به صورت یک بازی دو بازیکنه ی غیر همکارانه مدل سازی می شود.

منابع مشابه

چارچوب ارزیابی فناوری بازی های موبایل مبتنی بر شبکه های اجتماعی

صنعت بازی‌های رایانه‌ای به‌ویژه بازی‌های شبکه اجتماعی به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های صنایع خلاق تبدیل شده‌اند. توسعه کسب‌وکارها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، وجود پلتفرم‌های متنوع فناوری، رشد سریع فناوری و آثار اجتماعی و فرهنگی بازی‌های شبکه‌های اجتماعی لزوم ارزیابی فناوری‌های این بازی‌ها را ضروری می‌کند. این مقاله تلاش دارد تا با نگاهی جامع به این سؤال کلیدی پاسخ دهد که چه مجموعه عواملی را ب...

متن کامل

بهبود امنیت پروتکل مسیریابی olsr مبتنی بر سیستم فازی در شبکه های ادهاک موبایل

ایجاد یک پروتکل مسیریابی مبتنی بر سیستم اعتماد به روش فازی در الگوریتم olsrکه این پروتکل پیشنهادی کارایی بهتری از لحاظ تعداد بسته های حذف شده، تعداد بسته های گم شده و همچنین نرخ گذردهی بسته نسبت به پروتکل مسیریابی olsr دارد.

شناسایی و طبقه بندی مدل های کسب و کار موبایل مبتنی بررویکرد فراترکیب

ظهور موبایل به دلیل ویژگی‌های خاص، فرصت‌های شغلی فناورانه‌ای را برای فعالان صنایع فناوری محور فرهم نموده است. جستجوی انجام شده در پایگاه داده مقالات داخلی و خارجی، نشان داد تاکنون تحقیقی جهت شناسایی، طبقه بندی و تحلیل مدل‌های کسب‌و‌کار موبایل انجام نشده و از این نظر این مقاله به نوبه‌ی خود دارای نوآوری است. در این پژوهش مفاهیم تجارت همراه و مدل کسب‌و‌کار بررسی گردید. پس از مطالعه مدل‌های کسب‌...

متن کامل

فرمول بندی شبکه برای آنالیز سیستم های نیروی برق

در این مقاله خلاصه ای از عملیا ت مقدماتی ماتریسی بمنظور آنالیز سیستم های قدرت با استفاده از کامپیوتر عرضه خواهد شد . مطالب مورد بررسی عبارتند از شبکه پرمتیو ، وپولوژی شبکه های الکتریکی ، تبدیل مختصات ماتریسهای ادمیتانس شمش و امپدانس شمش ، ماتریسهای امپدانس حلقه و ادمیتانس حلقه و توضیحات تکمیلی .

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مازندران - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023